خشک تر و تازه

سبزه وار، دیار همت، روستای خشک، خشک قائنات، دهات خشک، خشکی ها، بخش سده، بخش آرین شهر، خشک برکوک، خشک بیرجند.

خشک تر و تازه

سبزه وار، دیار همت، روستای خشک، خشک قائنات، دهات خشک، خشکی ها، بخش سده، بخش آرین شهر، خشک برکوک، خشک بیرجند.

پیشاپیش نوروز(1396 ) سال خروس بر هموطنان فرخنده باد


ایرانیان باستان هر سالی را بنام یک حیوان نام گذاری می کردند.ودر فرهنگ بیشتر ملل هر حیوانی نماد یک سری خلق و خوی خاصی است و خروس نماد وقت شناسی است  و حسارت و صراحت کلام  و البته معرف ستیزه جویی و جنگندگی و پرخاشگری نیز هست که شور بختانه امروزه در میان بیشتر مردم....


 

 

امسال به از پارسال،سالی پر از باران و سالی دور از جان و گوش شیطان کر بدون تصادف واز همه مهمتر سالی که یک زوج جوان خوش ذوق و هنرمند  با هنر نماییشان  به اندازه یک سال تمام مردم را خنداندند و جالب تر این که با هم بودیم و  با هم  خندیدیم.
طبق سنت همه ساله مردم ما در زمان تغییر و تحویل سال گرد هم می آیند و نوروز را با هنرمندی افراد جوان با هم جشن می گیرند و این باهم بودن و نمایش هنرمندی جوانان نقطه اوج تعالی و گرما بخش دلهاست و بیشتر زمانها این آیین با طنز پردازی عجین گشته و دلها را دو چندان شاد می کند.
یکی از بهترین برنامه های نوروز سال 94 با ارائه رادیو خشک شکل گرفت و در سال 96  تحت عنوان ترین های خشک در سال 96به اوج رسید . آنها با شایستگی تمام از لقبی که نسلها بر هم گذاشته بودند کمال را پوییدند و به رخ همگان کشیدند.آنها  از یک زن سالمند یک شیر زن ساختند و به او نماد واکنش و ایستادگی و حتی حقجویی لقب دادند.این زوج جوان به زبیایی تمام ، انجام کار داوطلبانه کردن را ستوده و این شخصیت نستوه را به جامعه معرفی کردند( آقای دادعلی نگاری). و غیر مستقیم نام  و فامیل نیکو را  همچنانکه آموزه های دینی به ما می گوید، مورد تحسین قرار دادند.( آقای خوشبخت).آنها فعل خندیدن و نشاط را بر جبین بزرگان شایسته انگاشتند.این زوج جوان موشکافانه تمامی جوانب را زیر ذره بین قرار دادند تا جایی که خستگی افراد و نحوی پذیرایی  را نیز از قلم تیزشان نینداختند و از همه مهمتر پرخوری را که در قرن حاضر عامل اصلی مرگ و میر و ابتلا به بیماریهای جوراجور است را مورد نکوهش قرار دادند.آنها حتی خود را نیز در بوته دیدگاه جامعه گذاشتند و به نوعی فعل زن  سالاری و پر حرفی را از بدیهی ترین امور روزمره معرفی کردند. و این نهایت جسارت و صداقت و هنرمندی این زوج جوان است،این ابتکارات فرهنگی مورد مباهات جامعه ماست.
آنها با تر دستی و تیز هوشی  اصالت فردی را از شاخصه های مهم و خودباختگی را نکوهش نمودند و بنحوی از انحا هدر رفت آب را در روستا قبیح شمردند.
آنها با یک ساعت سخن دل مردمانی را یک دنیا  شاد کردند.
شادروان محمد خرمشاهی در این راستا  می گوید:
ز حق توفیق خدمت خواستم،دل گفت پنهانی، چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.