خشک تر و تازه

سبزه وار، دیار همت، روستای خشک، خشک قائنات، دهات خشک، خشکی ها، بخش سده، بخش آرین شهر، خشک برکوک، خشک بیرجند.

خشک تر و تازه

سبزه وار، دیار همت، روستای خشک، خشک قائنات، دهات خشک، خشکی ها، بخش سده، بخش آرین شهر، خشک برکوک، خشک بیرجند.

هفته نامه خبری خشک تر و تازه هر پنجشنبه با شما




اهم خبرهای این هفته:

1-اعلام خبر خوش  دهیار محترم برای همشهریها.

2-نقش کرونا در شکل گیری جدید جلسات سوگواری.

3-انرژی خورشیدی در دست توانای جوانان خشکی.



در طی تماس این هفته با جناب آقای رحمانی،دهیار محترم،حاوی خبر خوبی  بودند که خلاصه آن به شرح ذیل می باشد:

ایشان ابراز امیدواری کردند که بزودی طرح بیمه منازل روستایی در قبال حوادث طبیعی از قبیل ،زلزله،سیل، طوفان و گرد وباد، آتش سوزی بر اثر صاعقه بطور رایگان در خشک  ،بنخونیک و گرازان اجرایی خواهد شد.

این  طرح توسط بانک مهر ایران و به تعداد269 خانوار که مورد تایید طرح سیب خانه بهداشت میباشد قابل اجرا است،مشکلی که در این طرح فعلا وجود داردتعداد  خانوارها و آنهایی است که در خشک زندگی نمی کنند،در عین حال خاطر نشان کردند که در حال رایزنی برای آن دسته از خانوارهایی هستیم که در حال حاضر در خشک مقیم نیستند.اجرای این  طرح می تواندآرامش و آسایش بیشتری برای مردم ما به ارمغان بیاورد.




2-نقش کرونا در شکل گیری جدید جلسات سوگواری.

در این هفته یکی از فرزندان خشک به نام ملا علیمراد حسن مصطفی(آقای مرادی) دار فانی را وداع گفتند.ایشان حدود 90 سال سن داشتند.

اما آنچه که موضوع را مهم جلوه میدهد ،نقش کرونا در چگونگی برگزاری مجلس سوگواری است.قبل از کرونا به اشتباه این اعتقاد وجود داشت که هرچه تعداد افرادتشییع کننده بیشتر باشد قرب و منزلت متوفی در نزد مردم بیشتر بوده است .اما این پرسش مطرح است که آیا کمی افرادنشانه عدم جایگاه رفیع متوفی است؟ قطعا خیر .شخصیت خوب این بزرگوار بر هیچکس پوشیده نیست،اما خبر ها حاکی است  که نحوه کفن و دفن ایشان به خاطر کرونا با بهترین شکل ممکن مدیریت شده است:

-تعداد  افراد تشییع کننده از افراد درجه یک در حدود 20 نفر.

-پخش ماسک و مایع ضد عفونی بجای آجیل و خرما.

-عدم برگزاری مجلس ختم.

-عدم بغل کردن  و گریه و شیون های بی حاصل افراد سوگوار درجه یک مانند پدر -فرزند،مادر -فرزند و خواهر و برادر،این می تواند یک درس خوبی برای همه ما باشد تا بتوانیم از بحران کرونا بدون کمترین خسارت و ضایعات به سلامتی عبور کنیم.زمان برای به آغوش کشیدن و ابراز احساسات بزودی فرا خواهد رسید.

از همه مهمتر اینکه برگزاری مراسم ،ساخته پرداخته خود ماست،پس بهترینها را انتخاب کنیم.همه ما در غم این خانواده شریک هستیم.





3-انرژی خورشیدی در خدمت جوانان خشکی.

عده‌ای از جوانان تحصیلکرده خشک با استفاده از تکنولوژی نوین با پشتکار و اراده  قوی توانستند،انرژی بی حد و حصر خورشید را برای زندگی مردم بخدمت بگیرند و برکامه از کارآفرینی به زندگی خود و خلقی را روشنایی بخشند.با این طرح ها ،این حس شکل میگیرد که  همچنان  مهار انرژی های خدادادی توسط جوانان، همواره روند رو به رشدی را طی نماید.

مشخصات ویژه:

-موقعیت جغرافیایی: در کیلو متر 1 جاده خشک- برکوک،جنب مرغداری‌ آقای پاک.

-سال تاسیس: 1396.

- ظرفیت نیروگاه:: 100 کیلو وات.

- تولید سالانه: 216 مگاوات.

-شاغلین:2 نفر

-مدیریت نیروگاه: آقای مهندس رامین پاک.

تا پنجشنبه آینده بدرود.شاد و سالم باشید.












نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.